MD300SC jest najwyższym modelem w typoszeregu MD z turbodoładowaniem. Silnik jest dedykowany do zastosowań w jednostkach szybkich.Silnik opiera się na 6,5 l platformie z mechanicznym układem wtryskowym. W odróżnieniu od konkurencji, doładowanie poprzez kompresor śrubowy (Lysholm), pozwala na uzyskanie stałego wysokiego momentu obrotowego w niskim i średnim przedziale prędkości obrotowej silnika przy zachowaniu niskich kosztów użytkowania i serwisu.Silnik pracuje również na paliwie okrętowym F75.

DrawingRysunek wymiarowy

s-300

 

Wyposażenie standardowe

System dolotowy
filtr powietrza zintegrowany z wentylacją korbowodu
Alternator
12 V 105 A jako standard, 24V jako opcja
System sterujący
mechaniczny
Smarowanie
Podwójny układ filtrów oleju, zamknięty system wentylacji korbowodu
Chłodzenie
Pompa wody morskiej, 9” chłodnica oleju, zamknięty system chłodzenia wody słodkiej
Montaż
Ruchomy układ łap mocujących
Koło zamachowe
Borg Warner
Doładowanie
Turbina/kompresor  typu œrubowego model Lysholm, chłodzenie z układu wody  morskiej
Zapłon
Starter 12v (opcja 24V)
Wskaźnik awarii
System przekroczenia temperatury wody i ciśnienia oleju
Inne
Malowanie dowolne (szary jako standard)

Krzywa mocy i momentu obrotowego

wykres_300