military_boat_001

 

MarineDiesel jest jednym z niewielu dostawców silników morskich, który specjalizuje się w produkcji zaawansowanych silników z mechanicznym układem zasilającym (Stynadyne) spełniających jednocześnie normy środowiskowe – seria silników V8 6,5l MD 170-300hp. Silniki te dostosowane są do pracy w trudnych warunkach pola walki oraz w zastosowaniach wymagających aplikacji komercyjnych (SAR).  Użycie zdecydowanie mniej skomplikowanych układów mechanicznych w znaczny  sposób wpływa na ich bezawaryjność i łatwość obsługi serwisowej. Zaawansowane układy elektroniczne ze wspólną szyną zasilającą są droższe od 20 -30 % i bardziej podatne na awarie.

Dostosowanie silników MarineDiesel do potrzeb militarnych polega również na możliwości pracy na paliwie okrętowym F-75/76 (więcej TUTAJ ).

Dodatkową opcjonalną modyfikacją jest system „battle mode” gdzie po aktywacji następuje przeprogramowanie ECU (więcej TUTAJ). Na życzenie klienta możliwa jest również aktywacja funkcji czasowego podniesienia mocy silnika poza zakres znamionowy o dodatkowe 50hp.

Seria VGT o mocach od 300 do 500 hp ze sprężarką o zmiennej geometrii i układem Cammon Rail charakteryzuje się płaską krzywą momentu obrotowego już od niskiego przedziału obrotów, co pozwala na wysokie przyspieszenia. Seria ta jest dostępna w wersjach SOLAS podobnie jak silniki BUKH S170 i D230.

 

W odróżnieniu od widlastych silników MarineDiesel producent FPT Industria/Iveco oferuje jednostki rzędowe z  mechanicznym układem zasilającym. Seria NEF o mocach od 100 do 450 hp poza paliwem konwencjonalnym EN590 pracuje również na paliwie F-34.  FPT nie ma w ofercie opcji militarnych dostępnych w pakietach MarineDiesel tym niemniej są to jednostki równie niezawodne o wydłużonym okresie serwisowym. Dla zastosowań profesjonalnych wraz z dostawą i montażem silników oferujemy zaawansowane programy serwisowe

MarineDiesel wraz  z firmami Konsgberg i Sea Cross Marine oferuje również system Sea Command, podnoszący jakość pracy nawigatora.

Pełen typoszereg napędów powierzchniowych SDS jest dedykowany do zastosowań obciążonych, militarnych i komercyjnych. W odróżnieniu od innych napędów SDS  jako jedyny na rynku realizuje funkcje trymujące i skręcające siłownikami umieszczonymi w części suchej – siłowni. Napęd ten dzięki smarowaniu hydrodynamicznemu nie wymaga obsługi części zewnętrznej podczas eksploatacji (poza wymianą anody).  Najwyższy dla tego napędu jest też średni wskaźnik pomiędzy awarią (MTBF) wynoszący 3.500h – średni czas „życia” całego napędu to 27.000h (dla porównania dla czterosuwowego silnika zaburtowego jest to 2.000h). Jedyna przekładania  typu „Z” skonstruowana do aplikacji profesjonalnych to przekładnia typu KONRAD.

Oferowane przez nas silniki i napędy znalazły zastosowanie w jednostkach wojskowych wielu krajów. Charakter tych zamówień nie pozwala jednak na publiczne ich prezentowanie.