Śruby napędowe

Dobór – Projektowanie – Produkcja – Naprawa

Śruby napędowe każdego rodzaju – od klasycznych 3 łopatowych do 6-cio łopatowych w tym na indywidualne zamówienie.

sruba1Firma France Helices zajmuje się produkcją śrub napędowych od 1977 roku. Posiada najnowsze zaplecze projektowe i ponad 10.000 modeli pędników. Każda śruba jest projektowana i wykonywana pod konkretne parametry napędzanej łodzi. Śruby te znajdują zastosowania w łodziach żaglowych, rekreacyjnych jak również w aplikacjach komercyjnych – łodziach rybackich, patrolowych, holownikach – zgodnych z ISO484-2
Śruby wykonane są głównie z wytrzymałego brązu, cupro-aluminium, aluminium czy stali nierdzewnej w zależności od wymagań klienta.
Na zlecenie wykonywane są naprawy śrub, wyważanie statyczne i dynamiczne, spawanie, sztukowanie, modyfikowanie strukturalne.

Wszystkie śruby napędowe podlegają rygorystycznym testom pod kątem wibracji, co w znaczący sposób wpływa na żywotność całej linii wału (łożyska, sprzęgła, podpory, hałas)
Posiadamy i wykonujemy wały napędowe do 12m długości ze stali nierdzewnej 316L, Marinox 22, Uranus 45N
Oferta nasza obejmuje również kompelnte układy lnii wału od silnika po sprzegło (a), wały kadana, wał właśniwy, pochwę wału (najnowsze kompozytowe), śrubę, anody, ster .
Wyroby France Helices posiada aprobaty klasyfikacyjne takich towarzystw jak Bureau Veritas, LLoud’s, RINA, A.B.S., CCS,

IMG_0397

Rodzaje śrub o stałym skoku

1. do łodzi wypornościowych z prędkością maksymalną poniżej 15kn

2. do lekkich łodzi z prędkością maksymalną powyżej 15 kn
lista2
3. dla ciężkich jednostek z prędkością maksymalną powyżej 20kn
lista3
4. śruby o zmiennym skoku 5 śruby składane
lista4
6. śruby do napędów powierzchniowych
lista5

Rozróżnia się cztery kasy dokładności wykonania śrub:

      • Klasa S z tolerancją skoku +/- 1%
      • Klasa 1 z tolerancją skoku +/- 1%
      • Klasa 2 z tolerancją skoku +/- 2%
      • Klasa 3 z tolerancją skoku +/- 5%

Różnica w efektywności pędnika pomiędzy klasą S a kasą 2 wynosi od 5-8 % , co w bezpośredni sposób przekłada się na zużycie paliwa i osiągi. Nasze śruby wykonane są w kasie S

Łącznie posiadamy ponad 30 typoszeregów śrub do różnych zastosowań. Bardzo prosimy o kontakt mailowy w sprawie dobory i wyceny konkretnych modeli.

W zakładce kalkulatory znaleźć można przybliżone wyliczenia parametrów prędkościowych, mocowych, średnic i skoków śrub.