Surface Drive System

sds-naglowek

sds_logo

Cechy naszego napędu:

      • wzrost efektywności układu napędowego – prędkości od 15 d0 30 %
      • proporcjonalny spadek zużycia paliwa
      • wzrost manewrowości jednostki
      • zdolność do operowania na płyciznach
      • gwarancja osiągów
      • minimalizacja kosztów serwisowych (kilka ruchomych elementów i brak elementów hydraulicznych/elektrycznych w wodzie
      • niskie wymagania serwisowe (możliwość przeprowadzenia ogólnego  serwisu we własnym zakresie w ciągu 20 min – wymiana łożyska bez konieczności wyciągania łodzi z wody)
      • najwyższa z wszystkich rodzajów napędów niezawodność, porównywalna tylko z napędem konwencjonalnym
      • TBO ( czas pomiędzy remontami kapitalnymi ) – najwyższy, podobnie jak wyżej , czyli najwyższy z wszystkich napędów (posiadamy instalacje pracujące już 20 lat)
      • 24h serwis

Co wyróżnia ten system od innych – śruba napędowa, która w odróżnieniu od wszystkich innych napędów nie jest w całości zanurzona podczas pracy w wodzie (Surface piercing propeller) – linia wody przechodzi przez oś wzdłużną a to oznacza, że podczas jednego obrotu część łopat śruby znajduje się ponad wodą.Uzyskuje się to poprzez odsunięcie od pawęży w miejsce gdzie śruba pracuje w nieturbulentnym przepływie wody.

Mimo, że intuicyjnie wydaje się, że tylko w pełni zanurzony pędnik jest najbardziej efektywny rzeczywistość jest inna. Właśnie napęd powierzchniowy dzięki zjawisku bliskiemu kawitacji (wentylacja) jest najbardziej efektywnym napędem, umożliwiającym osiąganie dużych prędkości przy ekonomicznym zużyciu paliwa. Krytycznym z punktu widzenia efektywności sytemu jest jego właściwa konfiguracja i dobór odpowiedniej śruby.
military2
Dobór właściwego pędnika jest procesem skomplikowanym, wymagającym odpowiedniej wiedzy inżynieryjnej, zaplecza techniczno – produkcyjnego oraz dostępu do infrastruktury doświadczalnej. Jako jedyny producent na świecie oferujemy cały pakiet napędu ze śrubą własnej produkcji. Z tego powodu jako jedyni dajemy gwarancję osiągów. Każdorazowo dokonujemy doboru napędu na podstawie własnych kalkulacji sporządzonych na bazie informacji uzyskanych od klienta.

army

Poniżej typoszereg napędów SDS (max moment obrotowy podany jest w kgm):

typoszereg_sds

* mając do dyspozycji moc maksymalną silnika przy maksymalnych obrotach przeliczenie  wygląda następująco : 716,2 x max hp/max rev.

Uzyskany wynik mnożymy przez przełożenie przekładni.

wym_nap

fh_sruby_01

france-helice-white
JP Marine jest dystrybutorem firmy France Helices (FH) powstałej w 1977r i będącej wiodącym producentem morskich systemów napędowych. FH jest pionierem w rozwoju systemu napędu powierzchniowego dla szybkich łodzi motorowych. Odpowiednie zaplecze naukowo – doświadczalne, lata praktyki  pozwoliły na stworzenie produktu przewyższającego osiągami każdy inny system napędowy do jednostek operujących powyżej 25kn.
Jakość produktów została doceniona poprzez aprobaty wszystkich liczących się towarzystw klasyfikacyjnych takich jak ABS, BV i Lloyds. FH projektuje i wykonuje kompletne systemy napędowe, które przekraczają wymagania dla jednostek wojskowych, policyjnych, ratowniczych czy rekreacyjnych. FH jest firmą międzynarodową i posiada swoją sieć serwisową na całym świecie oferując swoje usługi i szkolenia wszystkim swoim klientom.

Objaśnienie:

Poniższa ikona jest linkiem do działu:
Tech Facts
TECHfacts
w którym opisujemy w sposób bardziej szczegółowy zagadnienia dotyczące naszej oferty, przedstawiamy szereg ciekawych porównań i informacji technicznych.

Rozróżnia się dwa rodzaje napędów powierzchniowych:

      • wałem stałym  wymagających instalacji steru
      • trymowane, sterowane z  wałem ruchomym

W nowoczesnych rozwiązaniach dedykowanych do szybkich łodzi motorowych operujących powyżej 25kn wymagających dużej zwrotności i możliwości operowania w płytkich wodach (nawet z cumowaniem nam plaży) wymagany jest napęd trymowany (góra/dół) i sterowany (lewo/prawo).

sds_3rzyty

Poprzez odsunięcie pędników od pawęży następuje przesunięcie w kierunku rufy osi skrętu co znacznie poprawia zwrotność w porównaniu do napędów konwencjonalnych. Możliwość trymowania umożliwia operowanie na biegu wstecznym, w płytkich akwenach oraz przy wzburzonym morzu. Dodatkowo w pełni pozwala wykorzystać atuty napędu powierzchniowego poprzez stopniowe podnoszenie wraz ze wzrostem prędkości.
Szczegóły techniczne tutaj:
TECHfacts

Na rynku napędów powierzchniowych jest dwóch liczących się producentów: France Helices i Anerson – różnicę pomiędzy nami i innymi dostawcami znajdziecie tutaj:
TECHfacts

8

Więcej informacji znajdziesz na naszym tematycznym serwisie www.marine-drives.pl