linie wału, sprzęgła, śruby napędowe
JP Marine wraz z France Helices posiada ponad 30 letnie doświadczenie w projektowaniu i produkcji kompletnych linii wału.
Dobieramy i dostarczamy kompletne zestawy napędowe:
• sprzęgła
• skrzynie biegów
• flansze
• wały kardana
• sprzęgła homokinetyczne
• wały
• uszczelnienia
• pochwy wału
• śruby napędowe
• dysze Korta
• stery
• anody
Każdy z elementów lub komplet – w zależności od wymagań klienta.
Do pobrania:
„Linie wału, sprzęgła, śruby napędowe”
(PDF 1,8MB)
W ofercie posiadamy wały napędowe do 12m długości, średnicy 250mm wykonane z wytrzymałej stali nierdzewnej w klasie 316L, stali Marinox 22 lub Uranus 45N.
Śruby napędowe dobierane są do konkretnych wymagań i mogą mieć od dwóch do 5 płatów. Maksymalna średnica pędników to 3m (klasa2) , klasa S do 1,5m. Materiał to stal nierdzewna 316L, cupro- aluminium, brąz.
Nasze układy napędowe znalazły zastosowanie w tysiącach jednostek:
• rekreacyjnych, żaglowych od 5 m do 100m mega jachtów,
• komercyjnych, łodzi patrolowych
• militarnych z prędkościami powyżej 70kn
• trawlerów rybackich, holowników w tym z dyszą Korta
• promów, tankowców, kontenerowców
Pędniki wykonywane są w zależności od aplikacji w różnych klasach dokładności – w tym najwyższej klasie S przy zachowaniu ISO 484
W swojej ofercie posiadamy ponad 10 tys różnych rodzajów pędników:
1. do łodzi wypornościowych z prędkością maksymalną poniżej 15kn

2. do lekkich łodzi z prędkością maksymalną powyżej 15 kn

3. dla ciężkich jednostek z prędkością maksymalną powyżej 20kn

4. śruby o zmiennym skoku 5 śruby składane

6. śruby do napędów powierzchniowych

Rozróżnia się cztery kasy dokładności wykonania śrub:
• Klasa S z tolerancją skoku +/- 1%
• Klasa 1 z tolerancją skoku +/- 1%
• Klasa 2 z tolerancją skoku +/- 2%
• Klasa 3 z tolerancją skoku +/- 5%
Różnica w efektywności pędnika pomiędzy klasą S a kasą 2 wynosi od 5-8 % , co w bezpośredni sposób przekłada się na zużycie paliwa i osiągi. Nasze śruby wykonane są w kasie S
W stałej ofercie posiadamy pełną gamę sprzęgieł elastycznych Centaflex
Wały kardana dobierane są do potrzeb i posiadają różną, w zależności od konieczności kompensacje wzdłużną.
W swojej ofercie posiadamy dodatkowo opatentowane trymowane napędy powierzchniowe o najwyższej z wszystkich rodzajów napędów efektywności. Niektóre z naszych instalacji systemów powierzchniowych pracują już ponad 20 lat. Więcej na temat napędów powierzchniowych tutaj
Serwis
Naprawa śrub napędowych z wyważaniem dynamicznym (poza śrubami typu Bravo czy Alpa).
Identyfikacja miejsc powstawania wibracji – unikalne oprzyrządowanie pozwala w szybki sposób ustalić, które z miejsc odpowiedzialne jest na niekorzystne drgania (analiza harmonicznych).
Obliczenia
Każdorazowo prosimy klienta dla weryfikacji o podanie danych doborowych.
Jako jedyni gwarantujemy osiągi jednostek.
Posiadamy rozbudowaną i nowoczesną bazę projektową do oceny poziomów rezystancji kadłubów, sprawności układów pośrednich i napędów.
Umożliwia to rzetelną ocenę możliwości i właściwy dobór układu jednostka napędowa – pędnik.